Praktische informatie

Praktische informatie

De meeste deelnemers van Wandeltherapie hebben al eens eerder gewerkt aan hun  persoonlijke ontwikkeling. Echter, dit is geen voorwaarde om met mij te werken. Gemiddeld wandelen we zo’n zes keer met elkaar. De meeste deelnemers plannen eens per twee weken een sessie Wandeltherapie in.  Anderen kiezen bewust voor één sessie per week, afhankelijk van de urgentie, de  hulpvraag of het thema dat op dat moment speelt. 

De Wandeltherapie sessies duren maximaal anderhalf uur, waarin we zo’n 3 tot 5  kilometer wandelen. De route bepalen we samen tijdens het wandelen en deze is  afhankelijk van je behoefte, van de weersomstandigheden en de drukte op de locatie. Alleen bij extreme weers- omstandigheden gaan de sessies niet door. In dit geval, neem ik  24 uur voor aanvang van de sessie contact met je op, zodat we samen een nieuwe datum voor de wandelsessie kunnen kiezen. 

Houd de weersverwachting in de gaten, zodat je voor gepaste kleding kan kiezen. Drink niet te veel voorafgaand aan de sessies, want plassen is tijdens de sessies niet altijd een optie. Voor onderweg kun je iets te drinken en/of eten meenemen.

Tips voor een geslaagde therapeutische en coachende wandelsessie 

  • Draag gemakkelijk zittende kleding en schoenen die fijn lopen. 
  • Zorg dat je hebt nagedacht over wat je in de sessie wil bereiken.
  • Zorg dat je maximaal 5 minuten van te voren aanwezig bent op de  afgesproken locatie. 
  • Neem na de wandelsessie rustig de tijd om even te ‘landen’. 

Contact opnemen of een afspraak maken?  

Heb je een vraag over Wandeltherapie of wil je een afspraak maken voor een sessie? Via het contactformulier kun je aangeven wat je wil en hoe ik het beste contact met je kan opnemen. Klik hier voor de link naar het contactformulier. 

Wandelgebieden 

Ik ben op afspraak beschikbaar voor Wandeltherapie in de volgende regio’s: 

Amsterdam en omgeving  

Den Haag en omgeving 

Rotterdam en omgeving 

De sessies Wandeltherapie vinden o.a. plaats op de hei, in het park, in een bosrijk gebied, en in de stad.  

Voorafgaand aan de sessie spreken we af op welke locatie we elkaar zullen treffen en wanneer we elkaar ontmoeten bepalen we of we kiezen voor de drukte of een wat rustiger gebied. 

Ook een combinatie van verschillende omgevingen werkt erg goed.